Kuvia ja infoa Mercedes-Benz W140 350TD
Lista heikoista lenkeistä
3,5 litrasen OM603.971 moottorin kannentiiviste alkaa yleisesti vuotaa ykköspytyn ja jakoketjun välistä, sama kuin OM601 moottorissa. | |
Kannentiivisteen vaurio, lisää painetta ja mäntään kohdistuvaa voimaa ja siitä johtuu että moottorista puhutaan "rod bender" jolloin vääntyy ykköspytyn kierokanki voi taipua ja siten iskun pituus muuttuu ja liikerata jolloin sylinteriseinämä voi kulua ovaalin muotoiseksi. Se aiheuttaa öljynkulutusta ja mahdollisesti lisää männän ja kierokankeen kohdistuvia voimia. | |
Moottorin johtosarjan eristeet hapertuu ja mahdollisesti voi aiheuttaa oikosulkuja. Johdot on hyvä uusia ohjausyksiköltä asti tai ostaa kokonaan uusi johtosarja, uuden johtosarjan löytäminen voi olla työlästä ja eristeen materiaali on sama kuin alkuperäisessä joten eristeen ongelmat uusiutuu. | |
Tehostinpumpun kiinnitykset voi murtua, koneen aiheuttaman tärinän takia. Siksi on tärkeää että pumpun takana oleva IAC säädin toimii oikein ja näin ollen tyhjäkäynti ei laske alle 500 kierroksen minuutissa. | |
Vaihteisto voi luistaa 3-4 vaihdossa, ongelmaa voi hieman korjata lisäämällä painetta vaihteiston kyljestä, mutta paineen lisäys vaikuttaa myös muihin vaihtoihin, jolloin niistä voi tulla nykiviä. | |
Turbon laakerit voi väljistyä ja öljyn kulutus nousee. | |
Turbon ohjaus hajoaa ja turbo tiippuu pois pelistä, ongelma johtosarjassa joka voi olla oikosulussa tai rikkoontuneet alipaineputket. Rikkoontunut alipaineputki voi imeä likaa ohjausventtiileihin ja ne tukkeutuu. Pienikin alipainevuoto heikentää turbon hukkaportin ohjausta. | |
Sähköjärjestelmästä
puuttuu pääsulake, jos oikosulku tapahtuu ennen sulaketaulua, eli kuitenkin virtalukon
jälkeen niin mitään suojakomponenttia ei ole rajoittamassa virtaa. Tästä aiheutuu tulipaloriski. Vähintäänkin tulee tarkastaa hehkureleen johdotus, releeltä hehkutulpille ja releelle tuleva johdotus. |
|
Hehkurele voi rikkoontua niin että ohjauselektroniikka pitää hehkutusta päällä ajon aikana. Vanhan hehlureleen voi korjaa vaihtamalla ohjauselektroniikka tai ostamalla uusi rele. |
Ruostekohdat
Etulokareiden kaaret, etuosan ala taite ja vilkun ympäristö | |
Takakaaret ruostuu | |
Takaluukun lukon ympäristö ruostuu | |
Ovilistojen alta ovet ruostuu | |
Kynnyskotelot ruostuu nostokohdista | |
Polttoaineputket hapettuu poikki takaa ja siitä aiheutuu palovaara, kun polttoainetta ruiskuaa jarruille & pakoputken pinnoille. |
Jarruputket on asennettu
alustaan siten että ne on altiina korroosiolle, jos jarruputket olisi asennettu
sisätilojen kautta niin korroosio-ongelmaa ei olisi. |
|
Takapuskurin taustalla voi muhia hiekka ja lika, joka aiheuttaa pelteihin korroosio ongelmia, puskuri kannattaa irroittaa ja poistaa ylimääräinen hiekka ja lika. | |
Etupuskurin taustalla oleva koripalkki ruostuu | |
Etugrillin ympäristö ruostuu |
Yleisesti auton laadusta ja tekniikasta 350TD
heikko
Välttävä
Tyydyttävä
Hyvä
Erinomainen
Moottorin momentti | |
Moottorin tekninen taso | |
Moottorin käynnistyvyys pakkasella | |
Vaihteiston toimivuus pakkasella | |
Moottorin teho vrt polttoaineen kulutus | |
Vaihteiston toiminta ja kestävyys |
Auton sisusta ja toimilaitteet | |
Lämmityslaite | |
Lämmityslaitteen moottori huolto | |
Ilmastointi ja sen tehokkuus |
Auton käyttäytyminen mutkissa | |
Auton käyttäytyminen mutkissa jossa kuoppia | |
Vetojärjestelmän kestävyys, vivelet jne... | |
Sähköjärjestelmät, hehkutus yms... | |
Istuin mukavuus | |
Pyyhkijät ja kestävyys | |
Ruiskupumpun kestävyys | |
Moottorin johdotus | |
Ajovalo lamppujen vahto | |
Kori suunnittelu | |
Korin huollettavuus | |
ECM:n paikka konetilassa | |
Akun paikka | |
Polttoainetankin paikka | |
Laitekytkimien kestävyys |
Sulaketaulun paikka ja sen huoltaminen | |
Laturin kestävyys | |
Startin kestävyys | |
Ohjaustehostajan kestävyys | |
Kylmäkompuran kestävyys | |
Mittaritaulun valojen vaihto |